Tuesday, February 1, 2011

Puding Karamel



Resipi kita senang jer.

5 sudu besar gula - jadikan gula hangus dan masukkan dlm loyang

bahan puding
5 biji telur
1 tin susu cair
1 sudu besar gula
1 sudu teh esen vanilla
sedikit garam

Campurkan semua bahan puding dan kacau sebati. tapiskan kedalam loyang berisi gula hangus.
Kukus 20 minit diatas api sederhana.


hehehehe... yg ni tak ditapis sbb malas... tu dia macam lubang jerawat...

3 comments:

Raja Radiah said...

salam kak....camne nak wat karamel tu ya????kasi gula cair dulu then baru masukkan air ke? atau tak payah masukkan air? huhu...pernah buat puding ni tapi karamel tak jadi...feberet ni...

Penyulawa aka Mama Ghock said...

raja, cara akak terus je panaskan gula dlm loyang, agak2 gula nak perang terus masukkan air, sikit jer agak2 jer... dah tu kacau hingga gula dan air sebati tiada ketul2... tutup api, sejukkan. siap adunan puding terus tuang dlm loyang dan kukus.

ambo-store said...

hehe.. sama ler resipi kita cumer saya ltk skit air dalam gulauntuk gula hangus... cepat skit dia rata..

http://ambo-store.blogspot.com